تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی صالحین زنده رود - مطالب شهریور 1394

سال اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی

صفحه اصلی صالحین زنده رود

تاریخ:پنجشنبه 5 شهریور 1394-11:30 ق.ظ

 

.بهترین شادباش ها درسال 94تقدیم به شما،

از خود گذر كنیم كه این خان آخر است

این انقلاب بیمه ی عباس و اكبر است

تحریم می كنند كه تسلیممان كنند

غافل از اینكه دل به بلاها شناور است

بیم هلاك نیست كسی را كه از ازل

چشم امید او به خدا و پیمبر است

با سكه و دلار نداریم هیچ كار

ما را به سر هوای اشارات رهبر است

جان می دهیم و ننگ ملامت نمی خریم

حرف دل امام همان حرف آخر است

ای نایب امام بفرما كه جان دهیم

  جانی كه عاشقانه فدای تو سرور است

عید است ولی بدون او غم داریم / عاشق شده ایم وعشق را کم داریم

ای کاش که این عید ظهورش برسد / اینگونه هزار عید با هم داریم

اللهم عجل لولیک الفرج

 

چرادولت تدبیروامید پاسخگویی مشكلات

مسكن های مهرنمی باشد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی :

ذوب آهن اصفهان ، نیاز اساسی كشور به ریل را تامین می كند

مهندس علی نور زاد ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و هیات همراه با حضور در ذوب آهن اصفهان ، ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل شركت ،‌ از پروژه تولید ریل ملی و خط تولید بازدید نمود .

1394/06/03

جلسه تودیع ومعارفه رواسای قدیم وجدید آموزش وپرورش باغبهادران دركانون مطهره باغبهادران باحضورمسئولین اداره كل آموزش وپرورس استان اصفهان ومسئولین شهرستان وبخش برگزارگردید...




جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان لنجان


مصاحبه با آقای احمد یوسفی مدیر کمیته امدادامام خمینی(ره) شهرستان لنجان




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

خبرهای ذوب آهن

تاریخ:پنجشنبه 5 شهریور 1394-11:30 ق.ظ



معاون وزیر راه و شهرسازی :

ذوب آهن اصفهان ، نیاز اساسی كشور به ریل را تامین می كند


مهندس علی نور زاد ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و هیات همراه با حضور در ذوب آهن اصفهان ، ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل شركت ،‌ از پروژه تولید ریل ملی و خط تولید بازدید نمود .

وی پس از این بازدید به خبرنگار ما گفت : با مشاهده فعالیتهای این صنعت عظیم  ، می توان گفت كه ذوب آهن اصفهان یكی از بنیادی ترین صنایع کشور محسوب می شود .

وی افزود : در سیاستهای دولت تدبیر و امید صنعت حمل و نقل ریلی کشور در اولویت قرار گرفته و توسعه بیش از پیش آن مد نظر است در حالیكه در سالهای گذشته این صنعت رشد چندانی نداشته است .

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : با توجه به اهمیت این صنعت در عرصه بین الملل و رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر گسترش صنعت حمل و نقل ریلی نیاز مبرم به تولید ریل در کشور احساس می شد . در سال گذشته به همت وزرای راه و شهر سازی ، صنعت ، معدن و تجارت و تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با حضور دکتر سعد محمدی مدیر عامل شرکت تفاهمنامه ای در خصوص تولید ریل تنظیم شد . خوشبختانه پیشرفت این پروژه به گونه ای است كه شاهد تولید اولین محصول ریل ملی در زمستان سال جاری خواهیم بود تا در پروژه های عمرانی کشور و حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد .

وی در پاسخ به این سوال که میزان نیاز کشور به ریل به عنوان یک محصول استراتژیک و زیربنایی در سال چقدر است : حدود 1500 کیلومتر زیرسازی انجام شده است که نیاز شدید به ریل در این خصوص وجود دارد . ضمن اینكه طبق برنامه تا سال 1400 باید 10 هزار كیلومتر پروژه های ریلی اجرا شود که 5 هزار کیلومتر آن در دست اجرا است و 5 هزار کیلومتر نیز در دست مطالعه داریم  .  علاوه بر آن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال بازسازی خطوط قدیمی و ارتقاء برخی از خطوط یک خطه به دو خطه است ، بنابراین نیاز شدید به ریل وجود دارد .

مهندس نور زاد خاطر نشان کرد : طی این جلسه توانمندی های ذوب آهن به تولید ریل به بیش از حدود 400 هزار تن در سال عنوان شد  که نیاز اساسی کشور را تامین می کند .

وی گفت : ذوب آهن اصفهان با توجه به قدمتی که دارد خوشبختانه توان بسیار بالایی دارد و بی تردید در خصوص بحث حمل و نقل ریلی و تولید ریل قطعا کارآمد و موثر خواهد بود . ضمن اینكه از كارگاه ریخته گری و تولید ریل نیز بازدید شد كه باید از تلاشگران این كارگاه ها که به آبادانی کشور کمک می کنند و کار بسیار سنگینی و پر مشقتی دارند ، قدردانی نماییم .

تولید ریل ،‌یك آرزوی ملی است                           

دکتر  سید مسعود نصر آزادانی ، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور نیز كه در این بازدید حضور داشت ، به خبرنگار ما گفت :  طی بازدیدی که از این پروژه بعمل آمد پیشرفت خوبی را مشاهده کردیم که نشان از همت والای مدیرعامل شرکت در پیگیری امور مربوط به این پروژه و عزم راسخ سایر تلاشگران دارد .

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور تصریح کرد : بیش از 80 سال است که صنعت حمل و نقل ریلی به صورت گسترده در ایران مورد استفاده قرار گرفته است ، اما گلوگاه اصلی توسعه این صنعت در کشور تامین ریل بوده است . به خصوص در دوران بعد از انقلاب و شرایط تحریم ، توسعه شبکه ریلی با محدودیت های فراوانی مواجه گردید .

دکتر نصر آزادانی خاطر نشان کرد : به مرور زمان اجزای مختلف رو سازی راه آهن ( ناوگان ، ماشین آلات و انواع تجهیزات ) در داخل تولید شد . با تولید ریل نیز مجموعه اجزای تشکیل دهنده این صنعت در داخل کشور تکمیل می شود و می توان این امید را داشت که علاوه بر تامین نیاز داخل ، بازارهای منطقه و کشورهای همسایه را نیز تحت تاثیر قرار دهیم .

وی ادامه داد : منابع اولیه ، خط تولید و دانش فنی در داخل کشور  وجود دارد که با برنامه ریزی این منابع ، امکان توسعه در داخل کشور فراهم می شود . خوشبختانه این پتانسیل در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز وجود دارد که امکان توسعه انواع شبکه در بخشهای مختلف ( سریع السیر ، باری سنگین ، باری معمولی و خطوط شهری ) فراهم شود و این فرصتی بزرگ برای کشور محسوب می شود  .

این مقام مسئول گفت : اینجانب حدود 8 سال مدیر کل مهندسی نظارت راه آهن بودم واجزای مختلف راه آهن را در داخل کشور تولید کردیم و همیشه یکی از آرزوها تولید ریل در داخل کشور بود که امید است تا پایان امسال محقق گردد  .

 پیشرفت پروژه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان ، ستودنی است

دکتر خیرا... خادمی عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون ساخت و توسعه راهها گفت : بخش عظیمی از صنعت زیر بنایی کشور به دست توانمند کارکنان ذوب آهن اصفهان ساخته می شود که امید است توسعه کشور را بیش از پیش به همراه داشته باشد . این صنعت بزرگ با توجه به قدمت و تکنولوژی بالا و وسعت عظیم به عنوان اولین کارخانه فولاد سازی کشور برای همه شناخته شده است .

وی افزود : ذوب آهن اصفهان به عنوان یک ظرفیت بزرگ نه تنها در بخش ساخت و ساز کشور بلکه در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص عملکرد بسیار خوبی داشته است لذا بخشهای مختلف کشور باید باید از این ظرفیت ها بهره گیری نمایند .

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن بازدید از پروژه ریل ملی در ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : این پروژه هم اکنون به همت و تلاش مهندسین خبره و سایر تلاشگران از پیشرفت حدود 80 درصدی برخوردار است . با توجه به اینکه توسعه خطوط راه آهن کشور ، نیازمند تولید ریل است و با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت اول توسعه زیر ساختهای ریلی در بخش حمل و نقل کشور ، بحث توسعه ریلی در کل وزارت راه و شهرسازی به ویژه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور به عنوان متولی ساخت راه آهن در دستور کار قرار دارد . 

این مقام مسئول اظهار داشت : یکی از چالشهای بزرگ در این بخش دسترسی به ریل با مشخصات فنی به روز است که همکاران ذوب آهن اصفهان این توانمندی را دارا می باشند و تولید ریل را به مراحل نهایی نزدیك كرده اند .

وی افزود : این پروژه با توجه به حجم عملیات و همچنین مشکل تحریم در وارد کردن تجهیزات خاص از خارج کشور  ، ستودنی است .

دکتر خیرا... خادمی در پایان گفت : امید است هر چه سریعتر مراحل تولید آزمایشی ریل در این شرکت به پایان رسیده و این محصول استراتژیک به تولید انبوه برسد تا اینکه بتوان از این ظرفیت بزرگ برای توسعه کشور استفاده کرد . 

ثبت جهانی دومین برند ذوب آهن اصفهان

دومین برند ذوب آهن اصفهان ( ZOBESCO  ) بر اساس پروتكل بین المللی مادرید در دفتر مركزی موسسه بین المللی WIPO ( انجمن جهانی حمایت از اموال معنوی ) در ژنو سوئیس به ثبت رسید

بهزاد كرمی مدیر بازار یابی و فروش خارجی ذوب آهن اصفهان.

در خصوص ثبت جهانی برند و مزایای آن برای این شركت گفت :  تمامی سود یك شركت تجاری تنها در بخش مادی خلاصه نمی شود .  مالكیت معنوی و بطور خاص برند و شعارهای شركت ها امروزه گاهی ارزشی بسیار بیشتر از درآمدهای فیزیكی آن دارند . هر  شركتی كه كالاو یا خدمات تولید می كند در طول زمان و در صورت برآورده نمودن نیاز های مشتری ( كیفیت ، ماندگاری، قیمت و خدمات پس از فروش) دارای نوعی برتری نسبت به سایر رقبا خواهد بود. این شرایط در سطح بین الملل و روابط فرامرزی اهمیت و ارزش بالاتری دارد. در این میان شركت ها و افراد سودجویی نیز وجود دارند كه جهت بهره برداری از نام نیك و سرمایه های معنوی سایر شركت ها اقدام به جعل نشان تجاری یا شعار دیگران نموده و سوء استفاده های صورت می گیرد. در همین راستا بیش از 160 كشور دنیا در كنوانسیون ژنو توافق نموده اند بر اساس موازین مربوطه و در صورتی كه نشان تجاری و شعار شركتی از این اعضا در دفتر مركزی كنوانسیون در ژنو به ثبت رسیده باشد  و ازمالكیت معنوی سایر شركت های دیگر كشورها كپی برداری نشده باشد ، مورد حمایت قرارگیرد.

كرمی در پاسخ به این سوال كه چرا ذوب آهن اصفهان دو برند جهانی ثبت نموده است گفت : برند اصلی و مورد استفاده ذوب آهن ESCO  می باشد كه در حال حاضر نیز برند اصلی شركت است . اما شركتی با برند مشابه در دنیا به ثبت رسیده و هرچند فعالیت متفاوتی دارد اما بدلیل اینكه شركت فوق قبل از ذوب آهن برند خود را ثبت نموده بود امكان اعتراض از سوی این شركت وجود دارد و در صورت گسترش صادرات ممكن بود برای ما موانعی ایجاد نماید. با توجه به هزینه پایین ثبت جهانی برند در مقابل منافع آن و تصمیم شورای معاونین شركت  ، با تلاش همكاران درحوزه فروش و مدیریت امور حقوقی، برند دیگری با نام ZOBESCO به ثبت رسید .

مدیر بازار یابی و فروش خارجی ذوب آهن اصفهان در خصوص روند صادرات شركت در سال جدید تصریح كرد : به لطف خدا  روند صادرات شركت سرعت گرفته و مقاصد جدیدی به بازارهای صادراتی شركت اضافه شده است بطوری كه در 5 ماهه ابتدای امسال بیش از 330 هزار تن از محصولات شركت به خارج از كشور صادر شده است. امیدواریم با همكاری بخش های تولیدی و سایر مدیریت های مرتبط و نگاه ویژه مسئولین شركت ، سال بسیار خوبی را برای صادرات شركت رقم بزنیم كه با یاری خداوند چندان دور از دسترس نیست  .




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 




Admin Logo
themebox Logo